onsdag 2 september 2015

Hem->Stallet->Jakobstad...

Tjenixen, idag har de varit en hektisk dag. Börja de ju lugnt med sovmorgon till 11.35, började med två pass beskattning vet egentligen inte va jag sysslar med men ja nått blir ju rätt i alla fall. Sen sista lektionen så hade vi kulturkännedom och de gick väldigt trögt sista halvtimmen. Efter de gick man till internatet, slängde i sig lite sallad och tog ut alla skolpapper ur väskan och sprang ner där mamma vänta och vi körde hem hem. Rusa in bytte kläder, dubbelchecka så jag tog med mig skolkläderna i väskan. Tog hjälmen, ridskorna, skinnjackan och väskan. Slängde de i bilen, hoppa in, starta och iväg bar de. Fick köra lite slalom på grusvägen för att inte träffa alla gropar, väl där byta skor, på med hjälmen och handskarna. Upp på hästen och rida lektion, lektionen i sig gick väl okej. De märktes i mina ben att jag inte ridit på en månad för de blev som spagetti i slutet. Eftersom ingen skulle rida V efter så gick jag upp till stallet, tog av honom benskydd och tog av sadelgjorden. Fick hjälp att föra bort grejerna eftersom jag inte kunde hålla i V samtidigt som jag skulle fört bort grejerna.


La på grimman, borsta av lite damm och på med täcke. Sen in i boxen och jag gick ner till ridbanan bytte skorna. Kolla lite på lektionen efter som snart va slut. Starta och körde kosan mot Jakobstad. Blä va jag hatar att köra i denna stad. Nej jag vet inte men jag gillar de bara inte. Skulle hellre köra grusväg då än där ärligt talat. Nu står grodan (bilen, kallar den för grodan) här på parkeringen vid internatet och där får den stå tills på fredag när jag ska köra hem. Första gången jag körde utan nån som sa vart jag skulle eller ifall de blev lite knasigt och rätta till de. Så de var både kul och nervöst. Fick ju tänka på allt och de var lite som ett test om jag minns allt utan att nån sitter bredvid som man kan fråga av om man är osäker. De va ju ny bil också har ju bara kört i på gården med den innan och man hinner inte växla upp mer än till 2:an där. Så nu hade man ju i alla växlar. Vet ju var växlarna är men de är lite annorlunda än på de jag kört. Så de va ju lite knepigt att få i rätt växel också.


Men ja, nu ska jag hoppa in i duschen för att inte jag ska stinka stall i morgon, tror inte alla uppskattar de så. ;P Sen ska jag kolla på PH och sen sova kanske käka en frukt och dricka iste medans jag väntar på PH. Detta blev ju också jädrans långt. Stor guld stjärna till den som orkar läsa de två senaste inläggen. Hoppas ni haft en bra dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar...