lördag 12 september 2015

Spontan fredag

Tjenixen, nu är de då officiellt höst då. Vi är inne i september nu, börjar kännas också att de inte är lika varmt längre. Men ja om man bor här så är de ju inte sommar året om.
Men nu är de helg och ja den blev en väldigt spontan kväll igår. Började med att jag pratade med en vän om ett event och beslutade om att jag skulle köra dit via sen. Sen samåkte en annan vän som bor där så jag skjutsade hem henne och åkte till C:s skola för att vänta på henne där. Blev så att jag körde dit och vi bokade biljetter till eventet vi pratade om tidigare under dagen. Efter de satt vi och pratade och vi kom fram till att vi skulle köra in till Karleby för att se hur mycket folk de var där (de var konstens natt i stan så de flesta affärer hade upp till 23.00). Så vi gick lite runt i affärer mest, gick runt lite i stan och när de inte fanns så mycket mer att hitta på så körde jag hem henne och sen fortsatte jag hem. De var riktigt kul att köra hem, mötte två bilar på 32 km. Så de var ju inte mycket bilar i farten precis. Väldigt spontant men kul.

Så nu tänker jag bara ta de lugnt tror jag, blir lite annorlunda schema nästa vecka eftersom vi ska planera när alla 9:or kommer på besök. Sen på fredagen blir de Vasa som gäller, åker dit med C. Blir att kolla så bensinen räcker till, annars blir de att stanna och tanka :P Jag hoppas att ni får en bra helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar...