tisdag 1 september 2015

Körkort eller inte...

Tjenixen, jag glömde bort att skriva om lördagen men ja. De var en lyckad kväll i alla fall. Men ja vet inte vad annat jag ska säga om den. På söndagen så gjorde jag inte så mycket gjorde några skoluppgifter typ. Sen så igår var jag med mammas moster på stan gick runt och behövde ett skärp eftersom jag glömde båda två hemma så ja egentligen onödigt inköp men jag behövde de verkligen. Idag så hade jag min sista körlektion (ja, jag vet att de blev skjutit på de rejält men de är några fler än jag som vill ha körkort under sommaren och därför tog de tills nu) och även uppkörning. Körlektionen gick bra och jag fick fina ord av läraren. 20 min efter skulle jag köra upp, fick köra med samma bil. Jag försökte tänka precis som om de satt en bilskolelärare där istället och inte besiktningsman. De gick hyfsat bra med de tänkesättet. Hjälpte ju att småprata lite också, de va ju inte helt tyst i bilen då. Ja, vad ska jag säga.

Blev godkänd och jag är nöjd med de (kan man va annat än de ens??) så nu får jag köra bil på vägen och inte endast runt runt på gården. Nu gäller de bara att lära mig köra min bil istället för bilskolans (har kört med alla deras bilar och de är 5-6 bilar) men finns bara en som är likadan som min och den körde jag endast en gång ville aldrig mer köra den, haha undrar hur detta ska sluta?? Ja, känns väldigt konstigt att veta att man få köra bil utan att nån bilskollärare sitter bredvid. Men jag kan ju köra själv de är inte de men de kommer vara ovant och man kommer ju "växa" lite...nej men man tänker väl nått i stil med "vad tusan kör jag bil för, jag började ju nyss högstadiet. Jag ska inte köra bil än..." Så känner jag lite, fasen de är ju 5 år sen jag började 7:an, FEM ÅR!!! Vart tusan har tiden gått???? Insåg i lördags att jag varit vän med mina vänner i 5 år... De känns inte som vi varit vänner så pass länge. Tänk vad mycket vi har varit med om.

Mitt första intryck på dem var ju inte de samma som jag tycker om dem idag kan jag ju säga. Hjälp va tiden går, man hinner ju inte med själv. Speciellt inte mitt huvud, de hänger inte alls med längre. Kan nån bara stanna upp tiden så man hinner med??? Men jag hoppas vi är vänner var vi än är i värden och att håller kontakten även då och att vi får många fina år och minnen tillsammans.

Detta blev långt och väldigt rörigt men hoppas nån orkar läsa i alla fall. PS. Om nån av mina vänner läser detta, ni är underbart fina och skulle aldrig byta ut er oavsett vad som händer. Ni är de bästa vännerna man kan ha och ni är guld värda. De går inte att beskriva i ord glad jag är för att få ha er som mina vänner. DS. (skulle kunna skriva km långt inlägg om dessa underbara människor men de tar vi en annan gång) Hoppas ni får en bra kväll och en fortsatt bra vecka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar...