fredag 22 maj 2015

Mer om vår resa...

Tjabaluba, i detta inlägg kommer jag berätta mer om resen till Stockholm så vi sätter väl igång. 

Jag kommer då att besöka Stockholm några dagar, jag reser med min vän C.
Vår resa börjar den 7 juni med att vi åker till Bennäs tågstation och träffas där, vi tar tåget ner till Tammerfors för att byta tåg för att ta oss till Åbo hamn. Sen från Åbo hamn går vi till Viking Line terminalen (heter de så?) för att ta båten över till Stockholm. Vi sover på båten, väl i hamn blir vi upphämtade och åker dit vi ska bo under dessa dagar. Sen kan vårt äventyr börja eller nått. Så vad vi ska göra där så är ännu oklart men detta ska vi planera på lördag.
Vi ska i alla fall åka med SJ tåg, shoppa, göra studiebesök, äta mat, umgås och så hittar vi väl på nått mer kanske besöka ställen som slottet. 
Sen åker vi hem den 12 juni, på kvällen, vi åker till båten för att sova där för att komma i hamn på morgonen. I Finland igen så tar vi tåget in till Åbo från hamnen och där byter vi tåg, sen vidare mot Tammerfors för att byta tåg där och sen sista tåget till Bennäs för att sen åka hem. De är i stora drag vår resa.

Jag hoppas att allt går bra och att vi kommer hem med de vi hade med oss och kanske lite till. Om de finns frågor är de bara att fråga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar...