torsdag 20 november 2014

Skriva upsats på 40 min...

Jag var nära på att skriva "Japp då var de fredag idag" när jag fundera på vad jag ska skriva om idag då. Men då blev jag tvungen att kolla vilken dag de var idag. varför ska min hjärna ha att de är fredag idag??? Hur som haver så hade jag kort dag idag. Endast tre lektioner om man nu ska kalla de två första timmarna för lektioner eftersom alla bara håller på med sina företag likaså jag. Så jag satt i en soffa och påbörjade en vante. Sista lektionen så var vi fem stycken på lektionen + läraren då. Hahah kul. Så vi hoppa över själva programmet vi egentligen skulle ha och vi skulle skriva en hel uppsats på 40 min! Hur tusan hade hon tänkt man ska hinna med de?? Hade varit möjligt ifall man skulle fått skriva om vad man ville men man skulle ju skriva om nått med företag att göra och vi skulle delta i en tävling som pricken över i:et.

Dock har jag ett knep på hur man ska göra när man skriver.
1. Ändra texten till 9 eller 10 beroende på hur stor text du egentligen ska skriva.
2. Se till så att du har radavståndet på de minsta, oftast brukar man ha 1,2 eller 1,5.
3. Dela upp texten i stycken. Både du och den som ska läsa har de lättare att läsa och de blir snyggare.
4. När du är klar, ändra text storleken till 12 eller till den storlek du ska ha texten i och ändra på också på radavståndet. Då blir de glesare text och de tar upp pappret fortare än när du skrev med mindre storlek på texten. Då känns de som om du inte skrivit lika mycket än om du skulle ha 12 på texten hela tiden.

Ett tips ifall ni aldrig får ihop tillräckligt med text till uppgifter eller uppsatser. Hoppas de gav någon nytta. ikväll åker jag hem eller snarare om tre timmar. Men på kvällen ska jag troligtvis på bingo hahah en tradition... Inte för att jag brukar vinna nått men de kan vara kul ändå. Har faktiskt vunnit för två år sen. Dock var jag inte förra året eftersom jag inte kunde åka dit eftersom jag bodde på internatet då också. Men eftersom jag åker hem ikväll så kan jag passa på att åka.

Varför blir mina inlägg så långa för??? Nu igen har jag ett långt och väldigt intressant *harkel* inlägg. Men aja, tyvärr blir de ingen fotografering och planerings kväll idag utan vi får ta de en annan dag. Nu måste jag sätta punkt innan jag har ett kilometers långt inlägg igen. Hoppas ni får en bra torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar...