fredag 24 oktober 2014

Att assa och dissa...

Idag är de fredag och denna dag hade vi studerandernas dag. Detta var lite mindre råddigt än igår. Börja med en konsert klockan 8.00. Blev helt chockad faktiskt, två killar skulle spela. Trodde inte de skulle va så bra som de var. Dock var de bättre live än om man googlar upp dem och kollar yt videor. Fast de är väll alla så de är väll ingen nyhet. Efter de så hade vi info i festsalen. De var info om "TajtajaMästare", vilka inlärnings sätt de finns och vad man ska göra om man ska söka jobb. Efter de så hade alla merkonomer ett program. Vi skulle gå runt till stationer och göra uppgifter. Sen var de föreläsning av ingen mindre än Mia Törnblom.

Hon föreläste om självkänsla och självförtroende. Man ska Assa (detta är ord hon kommit på själv t.ex. om du får  en komplimang "Fint skrivet", "Vad fin tröja du har idag" eller "Va vacker du är" istället för att kanske inte ge nått svar eller ge nått kort svar så ska du Assa = göra en piruett, volter, göra sälen eller bara göra tummen upp) mera och Dissa allt som är dålgt/negativt mot en själv. Om du gör detta så har du bättre försvar när du kanske gör fel eller misslyckas med något. Då lär du dig nått av det istället för att gräva ner dig i det. Många bra tips fick vi.

Jag har aldrig varit på en sån bra föreläsning tidigare. Har ni möjlighet att gå på hennes föreläsningar eller kurser GÖR DET! Jag rekommenderar de verkligen. Så otroligt bra, hon förklarar enkelt och bra, hon berättar på ett roligt sätt, bjuder på sig själv och man blir bara glad och man skrattar på hennes föreläsningar. De har jag inte gjort innan inte så mycket. Så bra! Ska absolut gå fler gånger om jag har möjlighet. Efter föreläsningen fick vi gå hem. I snöstorm. Väl hemma så har jag bara surfat lite och ska kolla om jag hittar nått vettigt att göra.

Hoppas ni orkar läsa dessa två låga inlägg. Annars så är det exakt två månader till jul. Ojojoj va tiden går fort. Hur ska jag hinna med att skaffa julklappar till alla. Hoppas ni får en bra fredag och trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar...