måndag 8 september 2014

Framtidsplaner...

Jag tänkte dela med mig av lite framtidsplaner. Sen länge har jag vetat att jag vill testa på att bo någon annan vart än där jag bor nu. För ett år sen fick jag ju de men de var ju inte riktigt så jag hade tänkt de. Med de menar jag att jag inte ville flytta till en stad 45 km hemifrån där de inte vill bo. Okej de är inget fel med Jakobstad men jag känner att jag inte vill bo här, om jag skulle få välja skulle jag hellre bo i Karleby. Men de är ett år kvar här eller två beror på hur jag gör sista året. Jag vill testa bo i ett annat land med en vän. Dock vet jag vilket och med vem men de är inte bestämt utan de är en fundering eller en plan. Fast jag hoppas de blir så också. Men det här är ju om lite mindre än tv år.

Om man siktar till nästa sommar så har jag också planer. Denna sommar blev ju i hästarnas tecken men nästa sommar vill jag uppleva nått också. Skulle sitta fint med en resa med nån vän eller så. Skulle vara några dagar och uppleva nått nytt i ett annat land. Nu vet jag ju också vart denna resa skulle åka och med vem. Sen resten av sommaren skulle jag då fokusera i hästarnas tecken. Antagligen lite som i år. Då skulle jag få resa och få ha häst. Precis de jag gillar. Självklart klämmer jag in fotograferingen på båda. Kan ju inte leva utan min(a) kamera(or).  Tror faktiskt att jag ska försöka uppfylla dessa två saker. Jag får ta de som de kommer först resa och häst sen flytta.

Skulle vara så roligt att få prova på att bo långt ifrån tryggheten och vara på egenhand i ett annat land, eller ja nästan. Dels skulle man få uppleva nått nytt och få nya erfarenheter. Sen om de går åt skogen kan man ju flytta hem igen. De går ju alltid fast jag tror jag kommer trivas och de är ändå inte sååå långt bort. Sen att man får uppleva en sommar på ett annat sätt är ju inte fel. Man är ju bara 18 en sommar liksom. Då skulle min sommar bli sååå bra. Usch jag längtar redan och de är bara september än. Vilket betyder att sommaren är över och hösten är här och vintern väntar runt hörnet blää.

Jag är en person som gillar att planera och fixa. Jag kan börja planera en sak långt på förhand om de är nått jag ser fram emot. De är så roligt att få planera och fundera och drömma sig bort en stund. Sen om de blir av de är en annan sak men dessa två saker SKA bli av. Så såklart jag planerar redan. Så jag är taggad. Jag ska i alla fall göra mitt bästa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar...