tisdag 12 augusti 2014

Morgondagens planer och vad händer med K...

Dags att skriva nått hit. Ja, igår skulle jag då ut på en ridtur men de blev inte riktigt så. Jag tänker inte berätta vad som hände eftersom jag inte tycker att de är viktigt. Men annars idag så tänkte jag att jag endera försöker gå och rida en bit eller så tar jag bara och leder runt honom. Ska se hur de blir.Annars borde jag väll börja söka efter lite stuff till skolan. Nog för att vi bara ska få information och ha nån enstaka lektion. Hoppas de inte är nån ämne man måste tänka så mycket i. Dock kommer jag inte in och se min schema så jag får väll försöka i morgon kväll. Sen borde jag städa lite och plocka ihop lite saker jag behöver. Jag flyttar ju igen så, eller jag åker dit på tisdag kväll och är där till onsdag kväll. Sen har jag praktik i grann byn två dagar. Innan jag ska tillbaka till Jeppis i två dagar. Så kommer de hålla på till oktober. Att ha praktik såhär i början känns helt okej. Man får ju en mjukstart och jag slipper bo i Jeppis mer än två dagar i veckan.

Detta inlägg skulle publicerats på dagen men datorn fick fnatt och inlägget kom inte upp.
Så lite mer uppdatering då. Ikväll så gick jag till K och va där från kl: 19.07-21.15. Va gjorde jag så länge jo jag fota lite och så gick jag och plocka lite häst saker i påsar. Ställde inför i morgon. Sen gick jag till hagen och sen tog jag ut honom och han fick äta gräs i kanske en halvtimme ungefär. Jag försökte borsta honom på samma gång men de lyckades inte så bra fick bara borstat ena sidan och hann inte borsta bakbenet. Sen fick jag slänga bort borsten så jag skulle få lite kontroll över honom innan han drog iväg.  Efter de så fick han gå tillbaka i hagen vilket han inte alls ville. Sen fota jag lite till och sen gick jag in.

I morgon ska han tillbaka :( kommer att sakna honom. Men de har varit så himla roligt att ha honom här och jag önskar att han skulle vara här minst lika länge till. Men de är inget man kan göra nått åt. El-banden ska tas ner och vindskyddet ska tömmas, men staketet ska vara kvar. Varför, jo för att de ska vara som prydnad hahah nej men vi ska inte ta ner hagen. De är bara el banden som ska bort. Sen för att göra mindre jobb för nästa gång vi ska använda vindskyddet så ska de mockas. Sen ska jag ta bort grimskaften som jag haft honom uppbunden i så de inte förstörs. Tror även jag ska ta bort allt hö som ligger utanför hagen och de som han inte har hunnit äta upp tills i morgon. Vet dock inte om jag hinner göra de i morgon eller om de får vänta tills jag kommer hem på onsdag. Måste ju hinna packa lite saker jag ska ha med också. Eller tänker ta med de jag måste ha med och de jag behöver.

Skriver mer i morgon om jag hinner och om jag tar med mig datorn annars skriver jag när jag är hemma. Ha de bra. Avslutar med några bilder av min favorit.





Kommer att sakna dig och kommer alltid att minnas dig, jag hoppas vi ses igen <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar...