torsdag 10 juli 2014

Ridtur och värme...

Fy vad varmt de är.. Jag tänkte berätta om dagen lite då. De började med att vi skulle starta fyrhjulingen men såklart var batteriet (heter de så) var alla fall kaputt så vi fick skita i de. Sen efter en halvtimme så kom A hit och vi gick till K. Började med att rykta och sadla. Sen bytte jag schabrak till ett brunt. Sen så bar de iväg. Ni som ser oss omkring här på vägarna men min häst kan inte trafikreglerna så han går mitt på vägen. Skojar inte han går mitt på vägen. Sen svängde vi in på en grusväg och vi tänkte fota där. Men vi hade inte riktigt samma planer jag och K så han kunde gå tillbaka men inte framåt. Suck.... Nåja när A cyklade med så gick de bra. Travade en liten bit bär de var skugga så han skulle få röra lite mer på benen. Ett tag vet jag inte vad de var för gångart. Sen vände vi och red tillbaka. Sen åkte A hem och jag tvättade av K och sen fick han stå och torka lite innan han fick gå i hagen. Jag hämta havre så när han åt förde jag bort utrustningen, men eftersom han inte kan äta utan att leka lite med hinken så fick jag klänga mig in i hagen får att nå den och ta bort den. Sen efter de så gick jag in och sen dess har jag kollat tv och bara haft varmt.

Nu tänkte jag kolla igenom lite bilder från idag som är på min kamera och sen är de bara att vänta på de andra bilderna. Dock kommer jag inte visa alla utan bara de jag gillar mest. Så nu ska jag ta och avsluta och gå och sova.
Jäkla flugor..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar...