måndag 21 juli 2014

Oväder igen, ridning och ny grimma...

Ja, åska idag igen. Jag trodde faktiskt att de skulle hålla upp idag men icke. Nåja, mot kvällen vid hav sju kanske så var jag på en liten ridtur. Dock inte så lång eftersom jag trodde de skulle bli åska igen och för att bromsarna håll på att äta upp både mig och hästen. Om de håller upp i morgon så kanske jag rider en längre tur då. De var riktigt roligt att vara på en liten tur om man inte räknar in alla kräk då. När vi kom tillbaka blev de bra väder. Så jag sadla av på samma gång som K fick äta gräs, sen efter all utrustning var av så fick han stå och äta en stund till innan han fick gå in i hagen. Fyllde på vatten innan jag la in all utrustning. Sen gick jag tillbaka in i hagen gör att prova en grimma...den var för liten...gick in med den och kom på att jag hade en som man fick rätt så stor prova den tjoho den passade. Fast la ändå på hans grimma igen. Så i morgon tänkte jag ta med kameran och fota han med den nya grimman och kolla om den andra som jag har om den passar eller om den också är för liten. Efter jag provat grimman så stanna jag kvar i hagen en stund och sen blev man "kli-sig-mot" ända ut ur hagen.
Nöjd häst som får äta gräs.

Efter de har jag inte gjort mycket, kollat runt på en ny grimma som jag kanske ska köpa till honom dock vet jag inte vilken färg jag vill ha. Sen skulle jag vilja ha en men då har den inte en finurlig uppfinning så då skippar jag den. Sen fundera jag på lite andra grejer också. Så nu vet jag hur mycket pengar som går åt vid Hööks om jag hittar allt jag vill ha/behöver. Sen ska jag bara plussa till lite pengar som går åt på IKEA och några andra ställen. Sen valde jag bort två saker och funderar på att välja bort en till eftersom jag nog redan har en eller två men jaa. Fundera på en ny hjälm men jag vet inte, man skulle ju behöva köpa ny vartannat år egentligen så de skulle jag behöva göra om man ska följa den "lagen" men jag vet inte om jag vill ha en ny hjälm. Så om jag räknar bort den med så då skulle jag kunna köpa nått annat till mig. Brukar alltid komma hem med minst ett par ridstrumpor. Om jag lämnar bort hjälmen kanske jag ska köpa ny sommar ridhanskar de börjar bli rätt slitna. Jag får väll se helt enkelt. Kan ju hända att de inte har allt de jag tänkt köpa också så. Nu ska jag avsluta. Blev långt och ointressant som vanligt. :P Hoppas på att de blir bättre väder denna vecka.

Nya grimman på.

Va vill du?
Tjena va är du för en typ?
Intressant filur det här..


Snygga hästen med nya grimman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar...