fredag 6 juni 2014

Varför jag håller på med hästar...

Varför håller jag på med hästar?? Jo, de finns ett citat som lyder "En gång  hästmänniska, alltid hästmänniska" eller nått i den stilen. Så de beskriver väl rätt så bra. Nej, men jag har alltid tyckt att hästen är ett fint djur. Sen när min lillebror började rida hästterapi så var de inte många gånger som jag inte var med. Sen när jag fick prova på själv så tyckte jag de var jätte roligt, sen hade jag ju även vänner som var hästmänniskor så då blev de hela mycket roligare. Dock hade ju de ridit mycket längre än vad jag hade men de var inget som satte stopp för de. Jag har även fått nya vänner med hjälp av hästarna.
Sen är de ju även ett stiligt djur, de måste ni hålla med om. Men man kan även träna upp balansen med hjälp av hästarna. Har hört att de ska vara bra åt ryggen också. Sen är de ju en livsstil också.

Fast jag tycker även att hästarna är ett bra foto objekt. Man får oftast fina bilder på dem. Men självklart finns de hästar som gillar att vara "fotomodeller" mer än andra, precis som vi människor. Men de finns även fina ridkläder, min mamma skulle kunna köpa ridkläder bara för att de är fina och hon är ingen hästmänniska. Hon håller avstånd ;) Men som sagt så gillar jag både att pyssla med hästarna men även att fotografera dem. Mina två största hobbyer kan jag förena med varandra. :)





Alla dessa bilder är fotade av mig sommaren 2013.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar...