måndag 16 juni 2014

Dagens ritt...

Oj, vilken kväll. Dagen började med att jag försov mig med 45 min hehehe.. Sen efter jag varit till K så gick jag in kolla lite på tv gick och äta frukost och kollade på sommarlov. Sen dess gjorde jag inte så mycket. Sen var de tänkt att J skulle kommit hit men så blev de inte. Men istället fick jag förfrågan av L om jag ville komma med dem  och rida. Så jag gjorde de. Jag är lite osäker på både mig och K så L fick rida honom så jag skulle få se hur han är och för att han skulle få bekanta sig med den nya miljön. Så jag fick rida en gammal bekant. Otroligt skön sadel hade hon i alla fall. Jag fattar inte varför alla ska vara emot bomlösa sadlar.. Ni måste prova rida i en sån, värdens skönaste sadel seriös. Man sitter bra och den är inte hård som vanlig sadel och så sitter man ganska djupt. Jag ser bara plus på sadeln från ryttar håll då. Okej, tillbaka till själva ritten då. Jag fick även se nya ridvägar som jag inte visste fanns. Men jag kände mig trygg på hästen L fast jag inte ridit henne på ett bra tag, men hon är nog en av de säkraste hästarna jag någonsin har suttit på och kommer att sitta på. Sen när vi var typ 30 m från hagen så bytte jag häst. Jag fixa nått att hoppa upp ifrån och så var de bara att hoppa upp. Jag prov red han lite smått så jag skulle få känna hur han känns och börja känna mig trygg på honom. Nästa gång kanske jag rider hela ridturen på honom. Jag trodde aldrig att han skulle gå först i täten av alla. Sen är han ju säker på foten. De ska helt enkelt va finskhäst så är de bara ;) Jag fick i alla fall stärkt mitt förtroende för honom vilket är en bra början. Sen är de bara att bygga på de. Ska i alla fall ha med sällskap någon gång till sen kanske jag börjar rida själv här i närheten. Oj nu blev de ett långt inlägg igen. Hahah.. nåja vad kan man. Nu ska jag sätta sista punkten, hoppas ni fick en bra början på en ny vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar...