måndag 21 april 2014

Lufsen

Jag tror att jag har skrivit ett inlägg redan om honom men jag kan berätta lite allmänt om honom.

Namn: Lufsen
Ålder: 7 år fyller 8 i år.
Ras: Tysk jaktterrie
Temperament: Glad, snäll, men har jakt instingten utomhus.
Hur länge har vi ägt honom: Sen han var 5 månader gammal.
Färg: Svart men har brunt skägg, tassar, ögonbryn och framme vi typ bringan eller vad de nu heter.
Höjd: Om jag mins rätt är han 38 cm.

Han är född i närheten av oss. Hos en familj som äger mamman, som heter Olga.
Lusfen har två bröder en av dem heter Findus men vi vet inte vad pappan eller den andra brodern heter.
De som äger pappan tog även en av valparna alltså den jag inte vet vad den heter.
Den andra brodern bor några meter från oss.

Efter som Lufsen är en jakt hund, och de märks ganska bra.
Jag vet ju inte hur en vanlig sällskaps hund är så de är lite svårt för mig att jämföra.
Men han drar väldigt mycket när man är ut och går. Sen gillar han att dra när man står på en sparkstötting.
Men jag har kommit fram till att han gillar at hoppa, och ännu mer om han får godis. ;)
Han har hoppat som högst 65 cm för två sommrar sedan. Så de är ganska högt för en liten hund.
Vi siktar mot 70 cm när vi har tid att träna.

Jag vet inte om det finns så mycket mer att säga om honom. Jag tror vi avslutar med några bilder på honom.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar...