måndag 21 april 2014

20.04.2014..

Tänkte skriva lite om gårdagen. 
Vi hade bjudit hit gäster så jag hjälpte till att duka på bordet innan vi skulle äta.
Efter maten så fixa jag mig inför stallet. Hade ridlektion.
Kan berätta om ridlektionen

Kom till stallet men fick vänta eftersom lektionen fören drog ut lite på tiden.Under tiden jag väntade så pratade jag med H och E.När hästarna kom till stallet så var de bara att fixa stiglädren och hoppa upp.
Jag red på Ressu, vilket inte var så svårt att lista ut. Men jag har inget emot att rida honom så. Jag fick rida först vilket var roligt. Vi red först på en liten väg som bara gräset var ned plattat av fordon, sen kom vi ut på en åker där vi red vid kanten av åkern. Vi tränade på att ta 5 steg fram och sen halt på åkern. Gick helt okej. När vi kom ut på en väg så blev de trav en rejäl bit, först travade vi vanligt sen skulle vi öka den sen tillbaka till vanliga traven och sen skulle vi samla traven några meter efter de tillbaka till vanliga traven och sedan sakta av helt till skritt. När vi kom till en nedförsbacke så skulle vi göra skänkelvikning. Sen kom vi till en stor uppförsbacke först skulle vi trava vanligt uppför backen sen ner och trava så sakta som vi kunde och ner igen för att avsluta med en galopp upp för backen. Denna gång var R med på noterna och de blev en galopp. Vi hade även publik när vi jobbade vig uppförsbacken. Sen fortsatte vi efter en väg med asfalt. På den vägen övade vi på att skritta x-antal steg och sen halt. R och V hade lite svårt att stå still ibland hehe. Sen var de bara stalls vägen kvar. När vi kom till stallet hoppa alla av och tog av utrustningen. Jag fota lite först innan jag la upp stigbyglarna och tog bort sadelgjorden. sen kom M med grimma och grimskaft och jag tog av tränset, sen tog hon tränset och sadeln och så kom N och tog av R:s benskydd. Sen fotade jag lite när han käka sin mat. Sen skulle vänster ben spolas så N kom och spola benet medan R åt och jag hade ett öga på honom. Sen gick jag med honom till hans hage. Efter de åkte jag hem. 
När jag kom hem så spelade jag kort. Efter de åkte vi till villan där vi spela några gånger och sen grillade vi korv. Efter vi kom hem så kolla jag insta och fb. Sen gick jag och sova.
Nu sitter jag och kikar in på bloggar. Funderar även på att fixa lite med mina sommarplaner eller en. 
Hoppas ni får en härlig dag. Jag är ännu ledig i morgon så kommer kanske lite inlägg i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar...