fredag 25 april 2014

Fredag..

Okej, skolan var väl helt ok men jag hade finska prov och har inte en susning om hur de gick. Annars så gjorde vi inte så mycket. Efters skolan kom mamma efter mig och vi åkte iväg till Karleby för att kolla om vi hitta några bra uteplagg. En affär ska sluta så allt var typ -50%. Jag inskaffade även min första regnjacka. Jag har ingen och jag har fått låna mammas gula regnjacka så jag bestämde mig för att skaffa en egen. Jag valde mörkblå. Fanns en turkos också men den var inte den storlek jag ville ha. Men mamma köpte den. Sen åkte vi och handla mat och jag blev sur för att inte en tidning fanns. Nåja efter de åkte vi hem.

Halv 6 åkte jag till stallet. Jag fick rida idag istellet för i morgon eftersom jag ska på marknad då så kan inte åka. Men jag fick rida Vefas idag. De var ett rätt bra tag sen jag red honom. Är lite skillnad mellan V och R. Men dr gick väl okej. Vi träna på tempovexlingar från trav-skritt-trav och tvärtom. De gick bra, V lyssnade bra och jag fick bra övergångar båda vägarna. Sen skulle vi galoppera på en volt. Jag hade glömt bort hur hans galopp var så ja de gick som de gick. Men de var roligt att få rida V igen. Men jag gillar ändå mest R hehe.

Sen efter lektionen så sadla jag av lilla Wilma. Borsta av lite vinterpäls och sen ledde jag henne till hagen, där var de lerigt mena tappa skon flera gånger när den fastnade. Sen fyllde jag på vatten åt ponnyna och sen hem.

Om de finns konstiga ord eller så kan de bero på att jag bloggar från mobilen. Orkade inte ta hem datorn när jag ändå inte är hemma så mycket, typ bara söndag som jag är hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar...