fredag 7 februari 2014

Jeppis, Vasa och lite till..

I brist på annat att göra tänkte jag skriva ett inlägg hit.
Jag sitter här ensam i Jakobstad och då menar jag att jag är ensam i den här byggnaden.
Jag ska vänta ännu i ca 30 minuter innan jag kommer härifrån. Eller nog för att de knappt är i två dagar som jag inte kommer va i Jeppis. Hur som helst så tänkte jag informera lite om vad som kommer att ske i helgen.

På lördag ska jag på en road trip till Vasa med morsan. Vi ska till Vasa Teater och se "Pjäs elo Pjas-De är frågan". Jag är väldigt nöjd med att jag har Konst och Kultur denna period. Eftersom vi pratar om kultur så får man på egenhand gå och se på Teater och sånt. Så nu när jag ska de så ska jag skriva lite om de jag ska och se på och då får jag tillgodo två lektioner, vilket innebär att jag är ledig två lektioner. =D Sen ska jag även på en revy på vän dagen så då ska jag göra på samma sätt och då får jag två lektioner till tillgodo. Snacka om tur jag har. Om vi skulle haft detta ämne typ sista perioden eller i någon av de två första skulle jag säkert inte ha fått tillgodo fyra lektioner. jag är väldigt nöjd med detta.

Så min dag kommer att spenderas i Vasa i morgon. Inte mig emot. Nu tänkte jag packa väskan klart ehem, som jag redan lova vaktmästaren för typ en timme sen hahah.. Nåja jag hade ju inga planer på att stanna här över helgen, och kommer nog aldrig göra de heller. Jag kommer antagligen skriva lite om pjäsen i nästa inlägg. Premiären är i dag så vi fick ganska fort biljetter. Någon annan som ska och se den??

Nu tänkte jag ta och avsluta här. En halvtimmes vänta kvar sen bär de av hem åt förhoppningsvis.
Ha en trevlig helg!

Dessa ser jag i morgon 14.00 på Vasa Teater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar...