söndag 12 januari 2014

Lite av varje..

En vecka på praktikplatsen klar!
En vecka till på samma ställe innan jag byter praktikplats.
Tycker de har varit en helt bra vecka.
Ikväll kommer ponnyakuten på tv. Hoppas jag inte bara glömmer bort de vilken jag brukar göra :P
Nej nu ska jag göra något annat än att sitta framför datorn. Ska försöka i alla fall.
Om ni hittar stavfel kan de bero på att jag försöker skriva med tiofingersystenet.
Kort förklaring "Tionfingerssystemet är när du har placerat ut alla fingrar på tangentbordet på en speciell rad som kallas hemraden. Där ska man ha fingrarna hela tiden, det tillhör att man ska kunna de när man går den inriktningen jag gör. Så när man ska skriva då så ska men se på datorskärmen och inte på fingrarna. Vilket betyder att man måste veta var alla tangenterna finns. Men de lär man sig efter ett tag."

För dig som vill veta mera så kan jag berätta mer. Man blir rätt så snabb på att skriva och om man ska skriva av något som man har bredvid t.ex. om man ska renskriva något på datorn så behöver man endast hålla koll på var man är på pappret och bara skriva men behöver inte alls kolla på tangenterna. Väldigt smidigt och de tar mycket fortare än om man måste kolla på tangenterna. Super bra teknik.

Nu ska jag sluta skriva om den saken och tror jag tar och avslutar detta inlägg här. Hoppas ni har haft en bra vecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar...