måndag 6 april 2015

Kursen och taggad till tusen...

Tjabaluba, ja då var mitt påsklov över och tillbaka till vardagen igen. Igår var jag på hästhanteringskurs och den var riktigt bra och lärorik. Först var de lite teori och vi fick se lite hur vi skulle göra. Sen hämta några hästarna vi skulle jobba med. Först var de 5 hästar och 5 ryttare som fick öva för att sen kunna hjälpa till med den häst. Sen skulle vi vara 2-3 per häst och jag fick med en annan öva på tränarens häst. En svart stilig arab, (jag som inte gillar araber, men han var snygg så måste väl få ge dem en chans till) fick jag träna med. Vi kunde ju inte riktigt öva på samma sätt som de andra, men vi visste ju att vi gjorde lite rätt när de gick som vi ville. Jag gilla hästen starkt och de var mycket lärorikt och nått man kan ha med sig i framtiden. Hoppas på fler kurser. Tränaren var också bra och visa på ett sätt så man förstod vad man skulle göra. Så jag ångrar mig inte att jag deltog. + att hästen han hade var bara för söt och så duktig, men framförallt snäll och blev nog lite förvånad hur bra tränad han var och när man såg hur han kunde vara.

Men till en annan sak då, idag har jag tagit de lugnt och kollat tv och förälskat mig i en hundras hahaha. De lät bättre i mitt huvud. Jag har alltid gillar stora hundar för de har alltid funnits någon som har haft stora hundar när vi inte hade hund. Så jag har inte upptäckt att de finns så mycket raser som jag inte visste fanns. Nu har jag då gått och förälskat mig i en liten hundras. Jag skulle inte upptäckt den om de inte vore för att vi blev tvungna att ta bort Lufsen. Jag tycker att Lufsen var gullig men när jag kollar på google bilder på den rasen så är den inte lika gullig och detta beror inte bara på att han var vår. Så nu när vi har sökt hund igen så har jag hittat en ny favoritras. De som är bra med denna ras är att vi kommer skaffa en sån troligtvis. Jag kommer kanske att berätta om nya hunden och rasen när vi vet när den kommer om inte annat så lär ni se endera på facebook, instagram eller här i något skede att vi har fått den.

Detta blev nu ett väldans långt inlägg och de ända jag skrivit om är djur. Hur blev de såhär månne?? Jag är taggad och de märks nog väldigt bra. Nu ska jag äta lite vindruvor och kolla runt på nätet eller göra korsord. Ha en bra kväll.
Sami (dock inte nått med inlägget att göra)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar...