fredag 24 april 2015

Hunden presenteras..

Tjabaluba, nu tänkte jag ta tiden att knåpa ihop ett inlägg om hunden nu då. Vet dock inte hur jag ska skriva de, var jag ska börja eller vad jag ska berätta. Men får väl försöka få ihop nått läsbart.

Fredagen den 17.4.2015
Hämtade vi hem vår nya hund. Var en glad liten vovve vi möttes av när vi kom dit. Mamma skrev på köpes kontrakt och efter lite frågor senare var de dags att åka. Vi la hennes bädda på bänken i baksätet och hunden i den och jag satt även där för säkerhets skull. Dock hade jag nog en hund i knät nästan hela vägen hem. När vi väl kom hem så var de en nyfiken hund som hoppa ur bilen strax jag öppna dörren, gick runt lite och gick sen in. Där var de mycket att inspektera haha. 
Hunden heter Dexi Memory men kallas Chevy (efter en bil). En Bichon Havanais tik på två år, hon är vit och ljusbrun men har lite mörkare färg på öronen. Pappan är vit och svart och mamman tror jag är vit och ljusbrun. Hon är väldigt nyfiken och ska alltid vara med vad man än gör, hon är en riktig kelgris och gillar att bli kliad och få uppmärksamhet. Hon är inte en stor hund precis hon är mindre än vad Lufsen var jag chansar på att hon är 20-23 cm alltså som en större mjukisdjur. Hon är dock lika matglad som Lufsen och ligger alltid under bordet när man äter ifall de skulle ramla en mumsbit eller två. 
Hon älskar människor och blir lite galen och till sig när folk kommer, men blir hon väckt skäller hon en gång (också ända gången hon skäller, dock när hon kommit till nytt ställe har hon skällt lite mer) men om man jämför men hur mycket Lufsen skällde och Chevy så är de betydligt mindre. Hon må vara liten men att hoppa upp i soffa, eller i knär är inga problem hon klarar även min säng som är ganska hög.
 De som är den största skillnaden är väl att hon har en päls som allt fastnar i och då menar jag allt sen att hon är vit så syns ju allt mer. Hon är lättlärd och hon verkar gilla när de är belöning inblandad (konstigt va?) så på två dagar 5 minuters träning kan hon nästan vad ordet "ligg" betyder, "sitt", "tass" och "vänta" kan hon från tidigare mer eller mindre. Så här ska trick tränas, kanske man kan lära henne lite trix, redan framsteg med tanke på vad Lufsen kunde haha. 

De var lite om hunden då så i framtiden när de står Chevy så är de då hunden jag pratar om, inte någon bilförkortning :P Om de finns frågor är de bara att fråga så svarar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar...