tisdag 18 november 2014

Böcker och inlärning...

Jag satt och kollade lite youtubers och såg en video när en var och kollade sin bok tryckas och hade filmat de från start till färdig bok. Då kom jag på att jag skulle vilja ha den boken och läsa den. Så jag sökte på boken och såga att adlibris hade den där. Så hitta jag även några till jag skulle kunna tänka mig köpa. Nu kan jag ju tillägga att jag aldrig har köpt en bok bara sådär. Kommer inte ihåg när jag köpte en bok sist. Men nu helt plötsligt har jag sån stor lust att köpa hem några böcker och bara sitta och läsa. Just nu har jag hittat tre böcker som jag la till i önskelistan men sen såg jag en till som verkade intressant så jag ska söka lite vidare och se om jag hittar lite böcker så får jag se om jag köper hem nån av dem. Dock är två på engelska alla fall av de jag har i önskelistan så de kommer bli en liten utmaning att läsa dem men samtidigt väldigt nyttigt. Så jag tror faktiskt jag ska prova läsa den ändå.

Varför pratar jag om böcker helt plötsligt??? Varifrån kom det här?? Jag har ju aldrig varit nån som gillar att läsa eller jo om jag måste och hittar en bra bok för då slutar de med att jag måste läsa hela boken på en gång. Fast de brukar ta länge innan jag väl börjar läsa, Nej slutsnackat om böcker nu.
Hur har er dag varit?? Min har varit okej. Skolan var ju jaa.. skola. Men de gick faktiskt helt okej. Jag har alltid svårt att få in hur man ska räkna eller på vilket konto de ska på eller hur man bokför nya saker men idag så fick jag in de i huvudet. De är alltid såhär. När vi börjar med en ny sak så tar de alltid länge innan jag får in de i huvudet så typ de sista lektionerna eller timmarna vi har just om vi tränat på så får jag in de strax innan vi har prov på de eller strax efter vi haft prov på de... De är så irriterande och jag vet inte hur jag ska kunna få ändrat de heller. Men aja jag får väll försöka i alla fall.

Oj, tusan vad långt inlägg det här blev då. Böcker och inlärning hahah, intressant liv man har. En klapp på axeln till den som orkat läsa ända hit. Nej nu ska jag dricka lite saft och kolla böcker hahah... de där var ovant att säga. Hoppas ni haft en bra tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar...