onsdag 1 oktober 2014

Jag, företagare???...

Ni som är vakna eller annars bara ser en ändring så ser även att de har kommit upp en ny sida som för tillfället heter "Mitt företag". Jo ni har läst helt rätt och jag har skrivit rätt. Jag har startar ett företag som varar till början av maj. De jag kommer sälja så de kan ni läsa mer om under fliken "mitt företag". Om ni läste mitt inlägg för två? dagar sen så har jag åtta lektioner UF. Alla kanske inte vet vad de är så jag tänkte jag skulle ta och skriva en kort förklaring hit.

UF eller Ung Företagsamhet är då när elever i skolor runt om i landet (finns också i Sverige nått liknande) startar ett företag. Man ska då driva ett företag i ett år, man kan vara i en grupp eller ensam. Så de är i princip som att ha ett eget företag fast bara i ett år.

Jag hoppas att ni fick ett hum om vad de är. Jag kommer som sagt att uppdatera fliken lite nu som då vart efter jag kommer i gång. Dock vet jag redan vad jag ska sälja men jag har lite saker att fixa först. Sen ska jag bestämma om jag ska sälja bara ansikte mot ansikte eller om jag ska sälja även via nätet. Jag tänker inte avslöja vad jag kommer sälja här och nu utan ni får hålla utkik. All information om företaget kommer att stå under fliken "mitt företag" som jag dock kommer att byta namn på snart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar...