torsdag 12 juni 2014

Springa ärenden...

Idag har jag gjort många ärenden. Först steg jag upp åtta i morse för att kolla till K. Var där runt en halvtimme. Sen när jag kom in åt jag frukost och sen gick jag och sova nån timme. När jag ätit mat så förde vi tillbaka transporten vi lånat och hälsade på får och en häst (likna lite K faktiskt) efter de åkte vi och besikta bilen, väntade säkert i 1½ timme. Efter de så åkte vi till en butik för jag skulle ha flugmedel till K. När jag kom hem gick jag raka vägen till K och provade flugmedlet. Tyckte att han förtjänade att bli borstad så jag hämta en borste och borsta av honom lite. Efter de gick jag in och var inne en stund innan jag gick ut igen till K. För att ge honom lite bröd och kvälls fodringen. Efter de så tog jag och kratsade hovarna eftersom jag kom på att jag glömde bort de när jag borstade honom. Sen så gick jag in. Sen efter jag kollat lite på sommarlov så gick jag ut för att se till så allt var ok inför natten. En skitig häst hade jag i alla fall :P
Så de var min dag. I morgon tror jag att jag tar en ridtur. Var ett tag sen jag red eller ja kanske en vecka men ändå :P Får se hur de går. Faktiskt första gången jag rider på hemmaplan. Nej om jag skulle ta och avsluta här så skriver jag mer i morgon om jag minns.


Söta "lilla" hästen. 
Har lite svårt att fatta att han faktiskt är här hemma hos oss, endast några meter från vårt hus. Ska se om jag fotar lite i morgon om de inte regnar. Kan ju även varna att de kommer att komma hästbilder ett bra tag framåt. Sen kan ni ju lista ut vem de är på bilderna ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar...