torsdag 19 juni 2014

Mellan stock och sten...

Jag tänkte va duktig och skriva om dagens ridtur. Eftersom jag inte minns när vi startade så kan jag inte säga exakt hur länge vi red men jag gissar på typ 1 ½ timme eller lite längre. Allt gick bra jag hölls på i alla fall ;) Vi red mest på mindre skogsvägar där de inte kommer så mycket bilar eller bara någon enstaka. Vi hade tänkt ta de lugnt och bara skritta men, nehej så blev de inte min energi boll till häst ville inte bara gå :P Kan ju tillägga att han inte har värdens bekvämaste trav att sitta ner i. Han ville gå först där vi hade ridit innan men när vi kom ut på asfalt väg så ville han gå bakom. Allt gick bra, men när P börja galoppera så fick någon väldigt bråttom och jag var nära att få hälsa på marken. Men tack och lov att jag hölls på och fick någorlunda stopp på hästen :P De var ändå roligt och för att vara första gången i terräng med okänd häst så tycket jag han var super. Sen var sällskapet också bra både jag och K njöt. Jag hade i alla fall en bra tur i skogen. Detta måste göras om fler gånger. Nej om jag skulle ta och avsluta här ska snart ut igen för att titta till energi bollen ;) Hoppas ni ha fått njuta lika mycket som jag gjorde idag.
Min fina energi boll <3 xD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar...