måndag 31 mars 2014

Mitt liv om 5 år

Jaa, då borde jag vara ehh..snart 22. Så antagligen har jag en examen då.
Förhoppningsvis jobbar jag på ett ställe där jag trivs.
Åh va svårt de var att tänka 5 år fram i tiden.. ehh ja, vad mer.
Endera bor jag typ här, i Vasa eller i Sverige. Hahah de va typ de ställen jag kan tänka mig att jag skulle bo på. Mer då..ja i alla fall i nu läget när jag tänker efter skulle de inte sitta fel att vara häst och hund ägare.

Jag skulle vilja äga två hästar, beroende på då om jag hyr in hästarna i ett stall eller om jag har eget, de vet jag inte eftersom jag inte vet om jag kommer bo på landet eller inte hahaha..ja men om jag hade eget stall så skulle de få sällskap av varandra. Då skulle jag vilja ha ett litet mysigt stall med typ 6 boxar, en sadelkammare, en vattenspilta och kanske ett litet kaffe rum eller nått liknande.
Om jag hyrde in hästarna skulle jag välja ett stall som inte var för dyrt, inte låg för långt borta och har en mysig känsla.

I ett annat inlägg så beskriver jag min drömhäst så jag tar de lite kort här.
Jag skulle äga en häst som skulle vara en söt liten häst, gärna fux med bläs,
runt 155-165 cm i mankhöjd. Någon typ av lite mer hobbyhäst än tävlingshäst.
Sen den andra skulle också vara en söt häst, gärna mörkbrun eller kolsvart med strumpa,
den behöver inte ha några tecken i ansiktet, denna skulle vara lite större kanske runt 158-170 cm i mankhöjd. Denna skulle också vara lite mer hobbyhäst än tävlingshäst, män ändå kunna tävla lite.

Jaa, typ nått i den stilen. Sen skulle jag vilja äga en hund. Dock kommer jag skriva mer om min drömhund i ett annat inlägg så detta blir också lite kort.
Jag kan inte bestämma mig om jag vill ha en liten hund runt 35-45 cm eller om jag vill ha en större typ 60-65 cm. Men jag skulle vilja ha en svart hund med brunt och vitt också, eller bara ljusbrun. Jag har lite svårt att bestämma mig. Jag vet inte om jag kommer på nått mer jag skulle kunna skriva om hunden eller jo, de kan jag. Den skulle inte vara en jakthund även fast jag inte har något emot jakthundar. Men jag jagar ju inte..

Sen då hus och sånt. Om jag skulle bo på landet skulle jag utan tvekan välja hus. Gärna blått hahaha..
Sen vet jag inte mer.. om jag inte skulle på landet skulle de kanske vara billigare att bo i lägenhet eller?? Vad vet jag. Men jaa, jag har inga stora planer där ännu i all fall..

Hmm.. jag de börjar väl vara allt. Så sammanfattning här då.

Jag skulle bo endera på landet och ha eget stall med två hästar och en hund. Eller om jag bodde inne i en stad och inte hade möjlighet till eget stall skulle jag hyra in hästarna. Sen familjeliv och den biten så tar vi och skippar, jag har ingen aning om hur de kommer att se ut om 5 år så, och nej jag vill inte gissa heller.

Detta blev ett sjuttonslångt inlägg.. vi tar och avslutar med bild.
Bilden har inget med framtiden att göra.

B står och solar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar...