söndag 23 mars 2014

Gårdagen i text och bild..

Jag har inget bättre att göra så jag tänkte jag skulle skriva ett inlägg hit.
Jag har hittat en youtube kanal som jag fastnat för.

Jag tänkte jag skulle ta och skriva om gårdagen.
Jag hade ridlektion igår. Vilket är veckans höjdpunkt.
När jag kom till stallet så var R redan klar så jag tog ut honom.
Sen fixade jag stiglädren och spände sadelgjorden.
Sen satt jag upp och jag fick ta täten med R, vi skulle nämligen rida i terräng.
Jag och R red först sen red V på V (hahah xD) vi var de ända som red storhäst.

Efter vi ridit halva lektionen så fick jag och V trava en bit ifrån gruppen.
Vi travade en bit och sen red vi skänkelvikningar på väg emot gruppen igen.
För att sen rida tillbaka. Kan tillägga att R hade fart på.
Sen stötte vi på en traktor som lastade av stockar. Så jag red först på R.
Han hoppa till en gång, annars gick de bra. 
När vi kom tillbaka till stallet så hoppa alla av, och M delade ut hästar till nästa grupp.
Under tiden fotade jag R och V, sen fick jag hålla koll på B tills de hade åkt iväg. 

Sen gick jag med honom till en box där han fick stå tills sista lektionen.
Sen pratade jag med I tills mamma kom till stallet.
Jag fotade även lite L och fölet.
Dock hade jag inte med mig min kamera så då fick mobilkameran duga.
Kanske nästa gång kameran hänger med.

Jag ska snart tillbaka till Jeppis så ska packa de saker jag ska ha med mig.
Kan visa två bilder jag tog vid stallet.

 Hästen V..
..och bästa R.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar...