fredag 2 augusti 2013

Del 4

Fortsättning..

Jag blev sjuk på söndag så jag gjorde inte så mycket denna vecka.

Fredag 26.6:
På kvällen så var jag till Jakobstad. Skulle och kolla på KAJ och Sturm und Drang.
Var en bra kväll, även fast jag hostade varje gång någon i närheten rökte. Hade såklart med kameran så de blev några bilder i alla fall. Visas senare i en bildbomb.

Lördag 27.6:
Jag hade ridlektion så jag åkte till stallet till 11.00 för att sadla på hästarna. Jag sadla på Roope. Sen när första lektionen hade börjat var jag i stallet, sen skulle jag sadla Teija till nästa lektion. Andra lektionen gick jag bredvid Trillan. Tredje lektionen skulle jag rida, så jag gick in med Trillan i stallet och tog ut Ressu någon modell större än Trillan är han ju :P Jag skulle rida först på honom vilket gick bra. Var super roligt att rida på honom speciellt när man var först ;) Sen när vi kom tillbaka så sadla jag av honom. Sen hem igen och äta mat ;)

Måndag 29.6:
Jag tänkte inte göra nått eftersom de regnade, men så blev de inte. Jag åkte till stallet eftersom A hade skickat att jag fick åka och rida Ressu. Jag kom dit runt 18.00 och Ressu var inne i stallet så jag börjde rykta honom sen på med benskydden, sen hämta jag sadeln försökte få upp den smidigt gick bra ända tills han trampa på min fot :P haha, nej men sadeln var på sin plats redan då. Sen kom nästa hake att få på tränset smidigt, börja med att han hade huvudet högt uppe när jag skulle tränsa honom men jag fick ner de en bit så jag fick på honom tränset. På med hjälmen och fixa till stiglädren sen upp på hästen och spänna nåt hål till på sadelgjorden. Sen iväg jag först men Ressu och J kom efter med Baccus. Var en riktigt rolig uteritt, Baccus är en turbo ponny, om man inte visste de från förr fick man reda på de då. Vi bestämde oss för att Baccus och J skulle galoppera en bit medans jag och Ressu skulle trava först. Blev inte så, Baccus galoppera om oss och Ressu ville hänga med så han lyfte galopp han med som tur sakta han in när han hann om Baccus. De gick bra fast jag inte riktit var me på att han skulle lyfta galopp utan att jag sa åt honom att göra de. Tur att han har en bekväm galopp ;) Sen så trava vi en liten bit innan vi skritta tillbaka till stallet. Fota lite gjorde vi också. Sadla av och gav mat åt dem. Sen flytta jag Roope till en annan hage, sen var de Ressu:s tur att få gå ut i hagen, jag gick med Ressu till hagen och J tog Blackie. Sen efter en stund hem igen.

Onsdag 31.6:
Jag fick frågan om jag ville rida Roope till den nya beteshagen ca 4-5 km därifrån stallet. Jag ville såklart göra de så jag åkte till stallet. Hjälpte en med Trillan, sen sadla jag på Roope. Tog ut honom och satt upp, gick bra att rida med en stigbygel utan gummiband på sidan eftersom den var nu på Wilmas ena stigbygel. Jag red andra efter T som red Baccus, haha ;) var ett tag sen man gick se den synen :P När vi var framme så sadla jag av Roope och fick hjälp med att föra bort den medans jag höll i Trillan och Roope. Sen iväg till beteshagen. Efter de så skulle jag till stallet innan jag skulle hem.

Nu är det fredag och jag gör ingenting eller jo skriver detta men sen vet jag inte vad jag ska göra. Kanske kolla på tv en stund. Nu ska jag avsluta detta inlägg. Kommer en bildbomb när jag laddat kameran och laddat ner bilderna på kameran till datorn. Men ni ska ha de så bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar...