fredag 2 augusti 2013

Del 3

Jag har inte bloggat på ett tag kom jag på så tänkte skriva va jag har gjort under tiden.

Mitt minne är inte riktigt med mig men jag ska försöka minnas allt..

Torsdag 18.6:
Jag fick ju besök, My kom vid 1-2 tiden och vi skulle ju självklart till stallet. Men de regnade när vi kom dit men som tur slutade de när vi skulle rida. Vi tog in Roope, jag gjorde i ordning honom och My fick rida först, jag lärde henne de viktigaste som styra, stanna, backa och gå framåt. Gick riktigt bra. Sen red jag en liten stund också. Jag sadla av honom och My fick leda ut honom till hagen och jag öppna och stängde porten. När vi var klara så åkte vi och äta pizza. Sen hem igen, väl hemma så lyssnade vi på musik några timmar innan vi gick ut med hunden, träffa släktingar och va med om ett och annat.. Vi gick hem med hunden och återvände dit och spela fotboll. Resten av kvällen/natten fortsatte vi med att lyssna på musik.

Fredag 19.6:
Idag skulle ju My hem igen, men vi bestämde oss för att besöka Karleby idag så jag åkte med henne hem och sen därifrån till Karleby. Så jag fick prickat av några saker från min lista. När jag kom hem så fixa jag mat åt J. Sen gick jag med hunden senare på kvällen och sen gjorde jag inte så mycket den kvällen.

Lördag 20.6:
Jag steg upp vid 07.00 jag skulle fixa morgon stallet. Jag gick först till S och B:s hage för att lägga kraftfodret i hagen. Sen gick jag in till S för att ta av honom täcket och benlindorna/skydden, sen la jag på grimman och sen gick jag ut med honom till hagen. Sen gick jag in till B och la på hans grimma och sen ut med honom till hagen. Sen var de ponnyernas tur att få hö och vatten. När jag var klar så åkte jag hem igen. Resten av dagen gjorde jag inte så mycket va jag kommer ihåg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar...