tisdag 10 maj 2016

Ponnykörning och tvärstanna...

Tjenixen, ny vecka med nya möjligheter eller nått sånt. Igår måndag började dagen med att göra i ordning hos fåren med A. Efter de tog vi varsin ponny och åkte på en körtur. De var ju i alla fall fint väder. Jag fick köra lilla P som normalt sätt brukar ha lite mer fart på än vad hon hade idag. Jag fick ju mana på henne till och med på hemvägen vilket är ovanligt. Blev riktigt förvånad när hon skötte sig utmärkt idag, så de var ju roligt. Efter de gjorde jag lite stallsysslor innan de var mat. Efter maten åkte jag med en lärare med en hundfön som de var nått knas på till el linjen på Optima. Sen och kolla hästskor till Biskop. Efter de så gick jag ut med hundarna. Sen slutade jag för dagen.


Idag , tisdag lovade regn idag och den kom nu ikväll. Men i morse när jag kom så började jag med att borsta alla hästarna utom A, C och fölet. Efter alla blivit borstade och fått på sig grimman skulle de ut. Så jag tog L,B,S och C ut resten tog läraren ut. Sen började jag med höpåsar först lunch hö sen kvälls hö och sist morgon hö. Innan maten så förde jag lunch höet till hagarna åt alla hästarna.
Efter maten sopade jag lite och sen mockade ponnyboxarna och en hästbox. När alla boxarna var mockade, så tvättade jag mat och vattenkopparna i alla boxarna. Sen hann jag påbörja att ge kraftfoder till kvällen men hann inte klart.

Eftersom jag skulle till hundsidan för att hjälpa till att tvätta, föna och borsta en hund. De tog sin lilla tid tror de tog nästan två timmar. Efter han var klar så gick jag ut med honom på en kort promenad. städa undan de vi använt och sen var dagen slut.

Jag har ju inget schema så jag gör ju lite allt möjligt där. Men min huvudsyssla är ju stallet, men har ju varit i hundstallet, vid fåren, skruvat lite, sytt täcke och lite allt möjligt annat som man kan råka ut för att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar...