torsdag 13 augusti 2015

Skolstart och min sista...

Tjenixen, jag har nu försökt skriva ett vettigt inlägg flera gånger under augusti men, nej de har slutat med att jag endera glömt bort att publicera de eller så har de hamnat i utkast och aldrig publicerats. Så jag kommer hålla mig kort nu så jag ska få upp ett inlägg i alla fall.

Men ja, lite kort nu då. Idag började skolan och de var mest kolla igenom schemat, skoldagar, läroplanen och nya systemet. Så de var rätt så chill dag ändå, dock mycket ny information som man skulle ta in. Jag hade tre lektioner och sen sista lektionen jag skulle haft var jag på min sista körlektion, så jag flytta den lektionen jag skulle haft då till i morgon. Så nu är de bara att köra lika bra som idag så har jag körkortet i handen nästa onsdag (lärarens ord). Så då får man se hur de går då. jag tror de var bra att ha en längre paus från körlektionerna för körde mycket bättre idag är sist jag körde med samma lärare (de var sista juni).

Men för att inte jag ska skriva kilometer långt inlägg och dels för jag snart kliar ögonen ur mig (ovant att ha smink på sig en hel dag) så ska jag nu ta och tvätta bort allt och gå och sova så man kommer sig upp i morgon lika lätt som idag (jag blev förvånad att jag vakna 6.04 när klockan ringer 6.55 första gången, + att min dygnsrytm var helt åt skogen hela sommarlovet). Mera sånt bara, mycket roligare att börja dagen med att vakna två timmar innan man börjar och inser man får sova en stund till och då vakna och vara pigg än att vakna sista gången klockan ringer, somna om och inse man har 15 min på sig att komma till skolan. Men nu tänker jag ta och avsluta, har många idéer till inlägg jag ska skriva om nu så, jag hoppas de håller i sig och att jag minns vad jag ska skriva om ett bra tag framöver. Men vi tar en mjukstart med nått inlägg i veckan eller så. Hoppas ni haft en bra dag!

Hela ett år sen jag lämna tillbaka denna underbara häst, saknar honom lite faktiskt.
Underbara häst, hoppas vi ses igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar...