tisdag 11 mars 2014

Finns inga ord...

Jag tänkte ta och skriva om min ridlektion.
Jag hade då ridlektion i lördags, jag fick rida min älskade vän Ressu.
Alltså oj vad jag har saknat honom. Finns inga ord.
Vi tränade på halter, vilket gick bra (de brukar inte vara vår starkaste sida annars) 
att rida på volter, komma i trav sen bryta av till skritt i mellan två bommar som sen fortsätta i trav, 
vilket gick jättebra, vilket inte häller är vår starka sida sen hoppa vi ett litet kryss. 
R tyckte hindret var pyttelitet, vilket de också var om man tänker på hur högt han tävlar/tävlat på.

Men jag var super nöjd med honom, han lyssna bra från början.
En sak när man rider honom så brukar han inte vara så känslig för skänkeln,
i vanliga fall brukar man få trycka till lite, men då behövde jag nästan inte göra nått alls 
kändes de som. Jag nudda lite och så lydde han. Jag var väldigt förvånad.
Men han gick super, jag tror inte jag har saknat ridningen så mycket som jag gjort 
någonsin tidigare som jag har gjort nu.

De var de absolut bästa ridlektionen på jätte länge och såklart på den bästa hästen som finns.
Jag är så glad och tacksam att jag har möjlighet att rida denna fantastiska häst.
Jag kan inte beskriva hur mycket jag tycker om honom. Synd bara att han inte är min egna.
Men jag har tur som får rida han åtminstone.

Skulle kunna skriva ett kilometers långt inlägg om R, men vi tar de en annan gång ;)
Nu tänkte jag bjuda på en bild på den bästa hästen som finns.

Värdens bästa Ressu <3333
(Min dator ville inte som jag ville så fick ta en visad bild.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar...