onsdag 17 april 2013

Blogg lust..

Jag har blogg lust men vill inte skriva från mobilen och orkade inte starta datorn så jag lånar iPad:en eller som jag kallar den "paddan" för att skyddet på skärmen är grönt ;) haha.. Nåja, nu tänkte jag försöka va lite seriös här också. Jag var igår på ridlektion, när jag kom till stallet så fick jag se nya ponnyn. Sen var de upp på hästen (alla andra ponnyerna är i sommardagarna vid ridbanan) så S och R står vid stallet och de skulle ridas till ridbanan. Jag tog R som jag inte har ridit på tre veckor på grund av att han har varit halt. De var första gången på en månad som jag inte rider i en dressyrsadel vilket kändes lite konstigt men ändå kände jag mig "hemma" i sadeln. M tog S och vi red till ridbanan. När vi kom fram så förstod R att han skulle få gå lektion och blev ivrig och plaskade i vatten och grimaserade så alla fick ett gått skratt xD jag väntade på att alla skulle bli klar och sen bar de av. Vi red i terräng på grund av att ridbanan är så lerig just nu. Men jag hade nog latiolaiban för de jag red på en väldigt pigg och ivrig häst, vilket inte R är så ofta. Så jag hade nåt att göra hela tiden kan man säga. Men kul att R var tillbaka, jag insåg att jag hade saknat att rida på honom. De var nog roligt att rida på S men de tar sin tid att hitta "knapparna" på honom. Nog för att de går bättre för var gång jag rider honom men ändå så känner jag att jag känner R mer och har ridit honom mer så de var lite knepigt att rida honom. Men han är en fin häst och jag vill gärna rida honom fler gånger. Detta blev ett hästigt och långt inlägg hehe.. Nåja nu fick jag skriva av mig i alla fall. När jag har tid och orkar starta datorn så ska jag ändra lite på bloggen så man får lite mera sommar känsla. Nu ska jag ta och avsluta detta inlägg och meddelar också att jag inte kommer att lägga ner bloggen men att de inte kommer att komma så många inlägg. Jag lovar att jag kommer att blogga flitigare under sommaren och då kommer de även bilder och sånt. Men nu har jag inte nå bilder att visa och jag vill häller inte ut och fota när vädret är så grått och trist men sen när solen börjar visa sig så kommer de också mer bilder. Tyvärr har jag inga bilder att visa just nu för att jag skriver via "paddan" så de kommer bilder senare. Då kommer också vinnaren av tävlingen upp och den vinner en gästbloggning. Men ni får ha de bäst tills vi möts igen haha.. Nej inte riktigt så jag mena men hur som haver hoppas ni börjar få vår känslor. Nu ska jag gå och hitta på något vettigt att göra. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar...